wtorek, 25 października 2011

Dyniowy zawrót głowy 2.

Druga potrawa, którą właśnie gotuję to zupa dyniowa. Długo szukałam przepisu, który będzie zdrowy i łatwy, a przy tym nie będę musiała wcześniej spędzić pół dnia w sklepie szukając na niego składników. I tak połączyłam klika przepisów i stworzyłam swoją własną mieszankę na bazie kilku innych. 



Składniki:

1 kg dyni

5 dużych marchwi

4 duże ziemniaki

2 cebule lub biała część pora

1 czerwona i 1 zielona papryka (nie musi być cała, może być połowa)

1,5 l wody

2 kostki rosół warzywny (jeśli ktoś się upiera przy trudniejszej, ale zdrowszej wersji, to może ugotować na mięsie, ale należy pamiętać, żeby gotować samo mięso bez kości, bo podobno z kości wydzielają się w trakcie gotowania jakieś szkodliwe substancje)

3 łyżeczki soli

Pieprz cayenne, imbir suszony, pieprz czarny, curry (wszystko do smaku, na własne oko, przy czym trzeba zwrócić uwagę, że 1,5 l wody, to dość duża ilość)

Generalnie wszystko wrzucamy do dużego garnka i gotujemy, aż będzie miękkie.  

Jeśli chodzi o dynię, to kiedy pierwszy raz robiłam tą zupę, parę dni temu, to nie wpadłam na to, żeby dynię najpierw ugotować i strugałam ją jak głupek ze skóry na surowo! Nie polecam tej metody! Najlepiej wcześniej ugotować dynię, ja gotuję ją na parze, bo tak jest najzdrowiej, a po za tym nie mam mikrofalówki, w mikrofali podobno jest najszybciej. Należy gotować ją tak długo, aż będzie na tyle miękka, żeby bez problemu móc ją obrać. 
Na pewno potrzebny jest duży garnek. Warzyw jest dość dużo, ale właśnie o to chodzi, bo w efekcie to ma być krem. Czyli kiedy już warzywa będą ugotowane trzeba chwilę poczekać, aż zupa ostygnie i wszystko razem dokładnie zmiksować. Nalać zupę na talerz i ozdobić ja śmietaną. Najlepiej 12% bo po co się tuczyć, można też jogurtem oczywiście.
Smak ma być słodko ostry. Dynia i marchew dadzą słodycz, a pieprze ostrość. Więcej uwag nie mam.

Smacznego!



0 komentarze:

Prześlij komentarz

Dziękujemy za odwiedziny! Jeżeli podoba Ci się to co robimy, poleć nas znajomym!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...